دیپرس یا خستگی دماغی
نظر برهان    نظر برهان

به جای مقدمه

 

 

فشار های مختلف اجتماعی سیاسی که طی سالهای اخیر بر کشور و مردم ما تحمیل گردیده .درد ها را هروزبیشتر و نا تحمل میگرداندو از اینده روشن وآرامش روحی نا امید ساخته و امید ها را زیر سوال قرار میدهد

 

هروز جنگ .راکت و قطاوالطریقی مردم ما را درتشویش و دل هرگی انداخته و تحت فشار قرار میدهد.که متاء سفانه اربابان جنگ کوچکترین احساس ودرک به آن ندارد. و جنگ رایک منبع عایداتی و تجارتی خود میدانند.که در نتیجه با شرایط دشوار اقتصادی. مرگ عزیزان. جریان جنگ بی پایان شرایط ناگوار فرزندان. عواملی برای بنیاد تکالیف روانی در وجودانسان میگردد.

 

آنان که در خارج از کشوربسر میبرند دل تنگی دوری از خانواده .بیگانگی با زبان محل عدم تماس با افراد جامعه .نداشتن شرایط زیست.عدم  توافق با دوکلتور .کلتور شرق که دیر پا و در آن والدین زیست کرده و با خود آورده اند  وفرهنگ غرب که جوانان در این سرزمین ها با آن بزرگ شده اند   بعظاءمشکلات روانی به وجود آورده . عمدتاء برای فرزندان جدایی از همسر و غیره باعث به وجود آمدن دیپرس میگردد.

 

در نوشه حاظر در باره دیپرس و عوامل پیدایش آن .راه های نجات وپیشگری از آن معلومات اراهءمینمایم

 

امید وارم باتمام حوصله مندی آن را مطالعه نموده و خود داکتر معالج خودشوید.آرزویم این است تا با مطالعه این اثر شمابتوانید از آن استفاده نموده و ضروزت مندان را مساعدت رسا نید ومفید  واقع گردد.

 

برای این که مطالعه  این مضمون به شما دلگیر نشود انرا در جزوه ها در شماره های  جدا  در سایت وزین مشعل به دست نشر میگزارم

 

خواهشم تا نطریات خود را همراه با نتایج اثر گذاری این نوشته به ما بفرستید .نظریات شما به من مساعدت بیشتر خواهد نمود.

    

 

    

 

 

 

                             فشار های روانی ,عوامل و راه های بیرون رفت ان

 

                                   دیپرس و عوامل به وجود آمدن آن

 

 

 دیپرس خستگی دماغی:Depressie

 

در لغت به معنی افسردکی ,کسالت ,منطقه ای با فشار کم جو هوا ,وهمچنان پاهینآمدن سطح اقتصادی را نیز ترجمه کرده اند.

انسانها نیز زیر عوامل مختلف تحت فشار و فضای سنگین قرار میگیرد.

دیپرس نوع خستگی دماغی ایست, گاه میتوان گفت یک نوع مریضی است.واکثر تکلیف های روانی به دیپرس در رابطه اند.

دانشمندان معتقد اند که 67% شکایات خستگی دماغی یا دیپرس را نوعی مریضی تلقی مینمایند.

در حال حاضر 340ملیون انسان در جهان دچار دیپرس هستند,مطالعات نشان داده که 10%مردان و20%زنان در زندگی دچار دیپرس میشوند.

"همه انسانهایکه  اگر در یک زمان طولانی احساس دلتنگی نمایند ,میتوان گفت شخص به یک دیپرس مبطلاشده ."

دیپرس عوامل مختلف دارد و در آغاز بهید به معالجه آن پرداخت,با مشاهده اولین علایم خستگی دماغی باید اولاء خود شخص,فامیل ونذدیکان مریض بر رفع ان تلاش نمایند ,زیرا حتی در شدید ترین حالات هم اگر خود شخص برای رفع ان تدابیر اتخاذ نکند و خود را از این تکلیف نجات ندهد ,سایرین حتی داکتر معالج هم به مشکل خواهد توانست به معالجه آن بپردازد.

بهید متذکر شد که دیپرس به سن وسال ارتباط نداردعدر هر زمان امکان دارد شخص به آن مبطلا شود.

 

 

انسانها چگونه به فشار عصبی ودماغی مبتلا میگردد:

 

شما در آغاز احساس نمی کنید چگونه به این تکلیف مبتلا میگردد, گاهی اتفاق میافتد که احساس خوشی ندارید وهمچنان احساس دلهرکی نیز به شما دست میدهد ویک نوع دلتنگی در وجود تان نمایان است وهمه چیز را تاریک و ناپسند میدانید,در این رمان انسان در نتیجه دلتنگی بر همه شحون زندگی یک نوعی بی علاقه گی نشان داده حتی در مواردی که در گزشته برایش جالب و دلپذیر بوده باشد ,اکنون به آن بی توجه و کم علاقه است.

   

در عین حال بی اشتهائ در غذا داشته و بالاخره و جود لاغر شده وسخص ضعیف وناتوان میگردد,باید در حالات معین بعظاء عده ای زمانی عصبانی شدن باعجله و رید غدا خورده و اشتهای کاذب کسپ نموده و زیاد عذا میخورد و زیاد به خوراک متداول میپردازد. دسته دیگر روزانه زیاد خواب مینماید و دیگری هیچ خواب نداشته و بی خوابی میکشد  ولی در هردو مورد خواب  صبح بسیار وقت از خواب بیدار شده اذیت بی خوابی میکشد.(اشتباه نشود که زید خوابیدن و بی خوابی عمل اساسی دیپرس نیست ) مگر اگر داکتر معا لج همرا با دگر عوامل مریضی آنرا تعین نماید.

 یکی از نشانه هی بارز این مریضی عدم تمرکز فکری انسان است که شخص مریض نمی تواند دوامدار تمرکزفکری داشته باشد.

گاهی مریض از دلتنگی زیاد و ناموفق بودن به زندگی تصمم به خودکشی میزندو تصور میکند که یک موجود اضافی بوده و به درد هیچ کس نمی خورد.

 

قابل دقت است اگر شخصی بی نهایت دلتنگ بوده ویا خود را بی انرژی احساس می کند ,بی علا قگی شدید بر همه امور زندگی بر وی غلبه کرده , تمرکز فکری را از دست داده و نمی داند چه گفته وبیدون اراده عصبانی می شود در این حالت شخص متذکره شامل یک نوع دیپرس قرار گرفته است.

 

امکانات که انسان ها به دیپرس میرود و عوامل که باعث به وجود آمدن دیپرس در انسان ها می گردد مختلف است ,همانگونه که دیپرس در انسان های مختلف از هم متفاوت است عوامل آن نیز از هم فرق دارد.

 

 

 دانشمندان معتقد اند که 56% دیپرس را انسان ها از محیط کار و منزل میگیرند ,34% را از روابط با فامیل ,دوستان و شریک زندگی میدانند ,28%را مربوط به حوادث ناگوار وناسازگاری زندگی [اقتصادی یا معنوی]ارزیابی کرده و 15%را مربوط شیوه و نهوه  تربیت فرزندان از جانب پدر و مادر حتی محیط میدانند.

به همین منظور دانشمندان معتقد اند که بعضی از انسان ها این تکلیف را از اجداد شان به ارث میگیرند ,و دوکتوران معالج توصیه مینمایند تا والدین جدأ مواظب اطفال شان باشند و نگذارند تا فرزندانشان در آوان طفولیت به دیپرس مبتلا نشود زیرا در سن بزرگسالی نیز امکان مبتلا شدن چنین افراد به دیپرسزید موجود است .

 

قابل ید دهانی: قسمت اول این نوشته به دوستان محترم تقدیم است و این مبحث ادامه دارد و هر هفته به دوستداران آن یک قسمت آن به چاپ خواهد رسید.

در ادامه در موارد زیر تحریر خواهد شد:

نشانه ها و علایم دیپرس.

تا چه زمان این تکایف در شخص ادامه میابد

عوامل و پیدایش آن

چگونه باید تداوی شود

نشانه های دیپرس در شرق

تاثیرات سرسبزی در بهبود این مرض

محاجرت و جنگ وعامل آن

حالات خواب انسان وآرامش روحی ان

 

 

 

قابل دقت!

بخش های دیگر در شماره های آینده تقدیم دوستان محترم میگردد

 

ادامه دارد


June 7th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
علمي و معلوماتي